Informationsmøde om legater til studieophold ved Harvard University d. 12. september i Aarhus

Har du til juni mere end 7 års erhvervserfaring, og har du mod på et års ”Mid-Career Master in Public Administration”? Eller er du studerende med lyst til et udlandsophold, hvor du supplerer din færdige bachelorgrad eller måske din nyerhvervede kandidatgrad med studier på Harvard Kennedy School? Så har du mulighed for at søge et legat fra Crown Prince Frederik Fund til et studieophold ved Harvard University. Fondens formål er at yde økonomisk støtte til studier inden for samfundsvidenskaberne til ét års studie ved Harvard Kennedy School – J.F. Kennedy School of Government.

Kronprins Frederiks Center for Offentlig Ledelse lægger torsdag d. 12. september kl. 15.00-16.30 hus til et informationsmøde om legater til både studerende og Mid-Career forløb. Her får du information om mulighederne for at søge legat og kan blive klogere på, hvad der bliver lagt vægt på hos ansøgerne. Informationsmødet finder sted i medarbejderloungen på Institut for Statskundskab, bygning 1330, Bartholins Allé 7, 8000 Aarhus C.

Der vil være oplæg ved Lasse Leipziger, fuldmægtig i Udenrigsministeriet og tidligere modtager af Kronprins Frederiks Legat samt Marie Mønsted, som er Vice President of the Crown Prince Frederik Fund Selection Committee. Marie er også Executive Director ved Fulbright Denmark, som administrerer ansøgningerne til Crown Prince Frederik Fund.

Efter informationsmødet er Kronprins Frederiks Center for Offentlig Ledelse og Crown Prince Frederik Fund vært for et glas bobler og lidt sødt, og der er mulighed for uformelle drøftelser af legatmulighederne. Se mere om fonden og muligheden for at søge legatet her.