9. december i Odense: Konference med afsæt i den nyeste forskning om visionsledelse, faglig ledelse, datainformeret ledelse og distribueret ledelse

Vil du have inspiration til din ledelsesmæssige værktøjskasse med afsæt i den nyeste viden om ledelse, der skaber værdi? Så skal du deltage, når Center for Offentlig Kompetenceudvikling (COK) i samarbejde med ledelsescenteret inviterer til ”Konferencelab: klog på egen ledelsespraksis 2019” d. 9. december fra kl. 9.00-16.00 i Odense.

Ledelse handler først og fremmest om at sætte en klar retning via en vision, og derfor starter dagen med et kombineret forsknings- og praksisperspektiv på visionsledelse ved dagens to keynotes: Christian Bøtcher Jacobsen, vicecenterleder i ledelsescenteret, og Rani Hørlyck, leder af Søndervangskolen i Aarhus Kommune.

God offentlig ledelse handler dog også om at kunne spille på flere ledelsesstrenge. Det handler blandt andet om at kunne lede tværgående samarbejder (tværgående ledelse), lede udviklingen af den faglige kvalitet (faglig ledelse), anvende data som værdifuld ledelsesinformation (datainformeret ledelse) og om at få ledelse bragt i spil på alle niveauer i organisationen (distribueret ledelse).

Du får mulighed for at blive klogere på to af disse fire ledelsesformer, når Christian Bøtcher Jacobsen, Anne Mette Møller, Simon Calmar Andersen og Christian Nyvang Qvick fra ledelsescenteret vil forestå fire forskellige workshops af to omgange – henholdsvis en formiddags- og eftermiddagssession. På disse workshops får du mulighed for at arbejde aktivt med de enkelte ledelsesformer i relation til din egen ledelsesmæssige praksis. Læs mere og tilmeld dig her.