Centerforskere på internationale konferencer i Boston og Hong Kong

I første halvdel af august har flere af centerets forskere deltaget i konferencer rundt om i verden. Jesper Rosenberg Hansen har netop deltaget i Academy of Management konferencen i Boston, hvor han præsenterede to konferencepapirer.

Det første papir er skrevet sammen med ph.d.-studerende Maria Skov Jensen (som hovedforfatter) og handler om, hvordan ledere bruger møder til at strukturere organisationens strategiarbejde – og er baseret på dybdegående casestudier på 3 folkeskoler.

Det andet papir er skrevet sammen med ph.d.-studerende Anne Skipper Bach (som hovedforfatter) og handler om identitetsprocesser hos medarbejdere som overvejer at blive ledere og derfor deltager i et ledelsesprogram – herunder også samspillet mellem den professionelle og ledelsesmæssige identitet. Når de to papirer på længere sigt bliver publiceret vil der komme længere beskrivelser af disse i et fremtidigt nyhedsbrev.

Centerleder Lotte Bøgh Andersen deltog i starten af august i Academic Writing Conference in Public Administration i Hong Kong, hvor billedet også stammer fra.