To nye ansigter i ledelsescenteret

I Kong Frederiks Center for Offentlig Ledelse har vi for nyligt budt velkommen til to nye kollegaer: Astrid Kærvang Pedersen er ny analytiker i ledelsescenteret, mens Rune Godske Bachmann er ny forskningsformidlingsansvarlig.

Astrid Kærvang Pedersen, analytiker

Astrid Kærvang Pedersen er cand.scient.pol. fra Aarhus Universitet. Astrid er et velkendt ansigt i centeret, da hun var ansat som forskningsmedarbejder under sin studietid. Astrid har siden fået flere års erfaring i centraladministrationen, hvor hun b.la. har arbejdet i Beskæftigelsesministeriet og senest som en del af sekretariatet for Sundhedsstrukturkommissionen under Indenrigs- og Sundhedsministeriet. I centeret skal Astrid bl.a. bidrage til projekter om klimaledelse og ledelse i sundhedssektoren.

Om ansættelsen i ledelsescenteret fortæller Astrid:

“Jeg glæder mig til at bruge mine erfaringer som embedsmand i en akademisk kontekst og til at fordybe mig i længere projekter og arbejde analytisk. Jeg ved heldigvis fra min tid som forskningsmedarbejder, at der er dygtige og søde kollegaer at samarbejde med her.”

Rune Godske Bachmann, forskningsformidlingsansvarlig

Rune Godske Bachmann dimitterer den 28. juni som cand.scient.pol fra Aarhus Universitet. Under sin studietid har Rune været involveret i flere projekter om offentlig ledelse. Senest har Rune skrevet speciale om rekruttering af offentligt ansatte under vejledning af professor Christian Bøtcher Jacobsen. I ledelsescenteret skal Rune være tovholder på forskningsformidlingen (fx nyhedsbrevet) og bidrage til bl.a. MORE-projektet om rekruttering, tiltrækning og udvælgelse af internationalt sundhedspersonale.

Om ansættelsen i ledelsescenteret fortæller Rune:

"Jeg glæder mig meget til at beskæftige mig med spændende arbejdsopgaver, der giver mening. Centeret har et unikt samarbejde med de offentlige ledere, der hver dag gør en forskel for både medarbejderne i og brugerne af den offentlige sektor i Danmark. Det motiverer mig meget at kunne bidrage til det forsatte samarbejde mellem forskning og praksis, så viden om god offentlig ledelse også bliver delt og anvendt, der hvor den gør en forskel.