Et omdømme lever og bliver genskabt blandt eksterne aktøre. Det er nemlig de eksterne aktørers opfattelse af organisationen. De kan fx være borgere, politikere eller samarbejdspartnere, og opfattelsen af organisationen kan være positiv eller negativ.
01.10.21 | Af Anders Valentin Bager, Heidi Houlberg Salomonsen, Lotte Bøgh Andersen, Christian Bøtcher Jacobsen og Ulrich Thy Jensen
En organisations omdømme lever og blive genskabt blandt eksterne aktører; et omdømme er nemlig deres opfattelse af organisationen. Men hvordan kan man som offentlig leder arbejde med sin organisations om- dømme, og hvordan kan omdømmeledelse være en vej til bedre resultater? Det er nogle af de spørgsmål, der behandles i den nye bog Managing for public service performance: How HRM and leadership can make a difference fra Oxford University Press, og denne artikel præsenterer hovedpointerne. Læs mere her.
Artiklen er udgivet i tidskriftet Administrativ Debat.
07.05.20 | Af Anders Valentin Bager og Christian Nyvang Qvick
Med coronakrisen er rammebetingelserne med ét blevet ændret for at udøve offentlig ledelse. Tre fokuspunkter kan hjælpe dig som leder med at skabe resultater i en krisetid: medarbejdermotivation, distanceledelse og omdømmeledelse.