Aarhus Universitets segl

Omdømmeledelse

Et omdømme lever og bliver genskabt blandt eksterne aktøre. Det er nemlig de eksterne aktørers opfattelse af organisationen. De kan fx være borgere, politikere eller samarbejdspartnere, og opfattelsen af organisationen kan være positiv eller negativ.


Artikler

At gøre en ledelsesmæssig forskel handler også om organisationens omdømme

01.10.21 | Af Anders Valentin Bager, Heidi Houlberg Salomonsen, Lotte Bøgh Andersen, Christian Bøtcher Jacobsen og Ulrich Thy Jensen

En organisations omdømme lever og blive genskabt blandt eksterne aktører; et omdømme er nemlig deres opfattelse af organisationen. Men hvordan kan man som offentlig leder arbejde med sin organisations om- dømme, og hvordan kan omdømmeledelse være en vej til bedre resultater? Det er nogle af de spørgsmål, der behandles i den nye bog Managing for public service performance: How HRM and leadership can make a difference fra Oxford University Press, og denne artikel præsenterer hovedpointerne. Læs mere her.

Artiklen er udgivet i tidskriftet Administrativ Debat.


Ledelse i en krisetid: Sæt fokus på motivation, distance og omdømme

07.05.20 Af Anders Valentin Bager og Christian Nyvang Qvick

Med coronakrisen er rammebetingelserne med ét blevet ændret for at udøve offentlig ledelse. Tre fokuspunkter kan hjælpe dig som leder med at skabe resultater i en krisetid: medarbejdermotivation, distanceledelse og omdømmeledelse.

Webinarer

Ledelse af organisatorisk omdømme i en krisetid Med Heidi Houlberg Salomonsen
Et praktikerperspektiv på ledelse af organisatorisk omdømme Med Hans Mogensen og Lotte Bøgh Andersen

Videoer

PhD-talk: Ledelse af organisatorisk omdømme PhD-talks er ledelsescenterets nye format, der giver dig et indblik i nogle af de ph.d.-projekter, der foregår i regi af ledelsescenteret. Denne udgave handler om ledelse af organisatorisk omdømme.