Pris for bedste paper til Nicholas Haas

Lektor i statskundskab Nicholas Haas modtager Roberta Sigel Award fra International Society of Political Psychology (ISPP).

Nicholas Haas Foto: Aarhus Universitet
Lektor i statskundskab Nicholas Haas Foto: Aarhus Universitet
Diplom
Nicholas Haas modtog prisen ved årets ISPP-konference i Montreal. Foto: Privat

Nicholas Haas modtager en Roberta Sigel Early Career Scholar Paper Award for sit paper “My History or Our History? Historical Revisionism and Entitlement to Lead", som han har skrevet sammen med Emmy Lindstam. Prisen er fra International Society of Political Psychology (ISPP). Paperet er tidligere blevet hædret med APSA Experimental Research Section’s Best Paper Award i 2022.

I paperet viser Nicholas Haas og hans medforfatter, at inkluderende historiske fortællinger, som understreger minoritetssamfunds positive bidrag til nationen, øger minoriteters mod på at tage lederskab.

"Vi er så taknemmelige for anerkendelsen og taknemmelige over for prisudvalget og ISPP for denne hæder. At modtage prisen giver os tillid til at forfølge yderligere forskning på dette område, så følg med!" siger Nicholas Haas om at modtage prisen ved årets ISPP-konference i Montreal.

Nicholas Haas skriver sig dermed ind i rækken af forskere fra Institut for Statskundskab, der har modtaget Roberta Sigel early career scholar paper award, da Michael Bang Petersen og Lasse Laustsen modtog den i 2013, og Rune Slothuus modtog den i 2012.

Yderligere info

Oops, an error occurred! Code: 2024043012190160e3c380