Tobias Rehoff Hyldahl får rejselegat fra Dronningen

Kandidatstuderende i statskundskab Tobias Rehoff Hyldahl modtager årets Dronning Margrethe II’s rejselegat. Legatet på 25.000 kroner overrækkes ved Aarhus Universitets Årsfest i Aulaen den 15. september 2023.

Tobias Rehoff Hyldahl Foto: Lars Kruse

Tobias Rehoff Hyldahl vil bruge Dronning Margrethe II’s rejselegat til sit studieophold på University of California, Berkeley. UC Berkeley huser nogle af statskundskabens dygtigste forskere, som han håber at lære en masse fra, inden han skal hjem og skrive speciale.

Han er interesseret i politisk adfærd og komparativ politik og har tidligere skrevet større opgaver om, hvordan vrede påvirker vælgernes politiske holdningsdannelse, og hvorvidt hadefulde brugere på sociale medier bliver mere ekstreme, når de bliver censureret og flytter til alternative platforme.

Tobias Rehoff Hyldahl har haft studiearbejde på to forskningsprojekter og som instruktor i Almen Statskundskab og Metode. Derudover har han været frivillig som træner på Politikens Debattør- og kritikerskole.

Oops, an error occurred! Code: 202404271925273a3a757d