Love Aksel Christensen modtager APSA-pris for bedste ph.d.-afhandling

Love Aksel Christensen fra Aarhus BSS på Aarhus Universitet er beæret over at blive den første europæer, som modtager prisen for den bedste ph.d.-afhandling fra APSA’s forskningssektion i eksperimentel forskning.

Love Aksel Christensen
Love Aksel Christensen Foto: Alexander Palmestål

Love Aksel Christensen modtager Best Dissertation Award af APSA’s Experimental Research Section for sin ph.d.-afhandling Uncertainty and Persuasion: Essays on Behavioral Political Economy, som han skrev ved Göteborgs Universitet. Nu er Love Aksel Christensen ansat som postdoc ved Institut for Statskundskab på Aarhus Universitet.

Hans afhandling bliver rost for dens kombination af præcise teoretiske ræsonnementer og omhyggeligt udformede eksperimentelle designs. Dette blev fremhævet af priskomiteen, der anser afhandlingen som en inspirationskilde til fremtidig forskning på området.

"Jeg var meget glad for at modtage prisen, især fordi den ikke kun anerkender de enkelte artikler i min afhandling, men også min overordnede tilgang til forskning. Jeg håber, at dette kan inspirere andre til at investere tid i deres forskning og til at erkende, at omhyggelig teoretisering er afgørende som retningslinje for empirisk arbejde,” siger Love Aksel Christensen.

I sin afhandling undersøger Love Aksel Christensen, hvordan vælgerne danner politiske holdninger i situationer, hvor politikere kunne tænkes at manipulere vælgerne ved at give vildledende oplysninger.

Mere om Love Aksel Christensen og hans forskning

Oops, an error occurred! Code: 2024042815223574d9f8f8