Deborah Stone bliver æresdoktor

Adjungeret professor i statskundskab, Deborah Stone, udnævnes til æresdoktor ved Aarhus Universitets Årsfest.

Adjungeret professor i statskundskab, Deborah Stone bliver æresdoktor. Foto: Privat

I anledning af Aarhus Universitets Årsfest bliver der hvert år udnævnt en æresdoktor på hvert af universitetets fakulteter. I år går udmærkelsen til politolog Deborah Stone, som siden 2010 har været tilknyttet Institut for Statskundskab som adjungeret professor.

Deborah Stone fra Brandeis University, USA, er én af verdens førende forskere i politik, især sundhedspolitik. Særligt kendt er hendes bog Policy Paradox: The Art of Political Decision Making, der har status som én af de bedste introduktioner til emnet.

Deborah Stones forskning har bidraget til, at forskere verden over er blevet bevidste om, hvordan narrativer, metaforer og tal har afgørende betydning i politiske debatter og processer. Hun har modtaget et stort antal priser og deltager flittigt i den offentlige debat.

Siden hun blev adjungeret professor på Institut for Statskundskab i 2010, har hun besøgt instituttet i flere omgange, hvor hun har undervist kandidatstuderende og arbejdet sammen med flere af instituttets forskere.

Yderligere info

Oops, an error occurred! Code: 2024042719125358498645