Sociologiens problemer - en grundbog

Carsten Bagge Laustsen har redigeret en grundbog, som giver en pædagogisk indføring i sociologien og samfundets mest betydningsfulde problemfelter.

Sociologiens problemer - en grundbog
Carsten Bagge Laustsen har redigeret den 792 sider lange grundbog i sociologiens problemer. Foto: Hans Reitzels Forlag.

Forlaget skriver:

"Sociologiens problemer – en grundbog leverer en pædagogisk indføring i sociologien og samfundets mest betydningsfulde problemfelter.

Hvert kapitel tager fat i en central sociologisk problematik og udfolder herfra et overblik over de mest betydningsfulde teoriskoler og begreber, de definerende historiske og aktuelle udviklinger på området og de mest skelsættende empiriske studier og indsigter. Alt sammen med afsæt i danske samfundserfaringer og med udblik til den øvrige, globale verden. Bogen giver derfor anledning til at åbne vores forståelse af samfundet og dets problemer og udfordringer på nye og sociologisk kvalificerede måder.

Mens der på dansk findes en række bøger, der introducerer til centrale sociologiske teorier og metoder, sætter denne grundbog sociologiens problemer i centrum såvel teoretisk som empirisk.

Bogens bidragsydere udgøres af en vifte af kompetente sociologiske forskere fra hele landets universiteter og forskningsmiljøer."

Bogen er redigeret af lektor i politisk sociologi Carsten Bagge Laustsen fra Institut for Statskundskab ved Aarhus Universitet og lektor i sociologi Anders Blok fra Københavns Universitet.

Yderligere info:
Se Hans Reitzels Forlag.