Corona-rapport afleveret til Folketinget

Ekspertgruppen med Jørgen Grønnegård Christensen i spidsen har nu undersøgt beslutningsgrundlaget for Danmarks første corona-nedlukning.

Rapporten om håndteringen af Covid-19 i foråret 2020.
Rapporten om håndteringen af Covid-19 i foråret 2020. Foto: Folketinget.

Professor emeritus Jørgen Grønnegård Christensen fra Institut for Statskundskab har stået i spidsen for den uvildige ekspertgruppe, der har haft til opgave at lave en udredning af den danske regerings håndtering af coronapandemiens første fase.

I dag er rapporten blevet offentliggjort.

Rapporten blev bestilt af Folketinget i juni 2020. Den dækker perioden fra januar til april samme år, hvor den første nedlukning af det danske samfund fandt sted.

Ud over Jørgen Grønnegård Christensen har også Aarhus BSS-professor Helle Bødker Maden fra Juridisk Institut deltaget i udredningsgruppen. Professor Peter Bjerre Mortensen fra Institut for Statskundskab har været med i det sekretariat, der har bistået gruppen.

Oops, an error occurred! Code: 2024042015413116d250c6