Jeg har løbende skiftet emner i min forskning, men der er alligevel en sammenhæng. Tidligt arbejdede jeg med demokratisering og politiske institutioner, hvorefter jeg fortsatte til et emne om statskapacitet. For uden en kapabel stat holder demokratiet ikke. Det ledte mig videre til sporene af populisme og korruption. Sideløbende har jeg dyrket en interesse for global politisk økonomi.
Jeg har løbende bidraget til studiet af politisk udvikling, hvor forskningen især har taget udgangspunkt i de tre baltiske lande og Slovenien. Fire lande, hvor jeg har stærke områdespecifikke kompetencer.
Min undervisningsfilosofi kan bedst beskrives med en parallel til fodboldtræning: Det handler om, at spilleren har så meget tid med bolden som muligt. Tiden, hvor man stod i en lang kø for at sparke straffespark, bør være forbi. Ventetiden kan udnyttes til andre øvelser, især øvelser hvor spilleren lærer at tænke i løsninger. Derfor forsøger jeg altid at inkludere cases eller andre former for øvelser i min undervisning.
Jeg har især undervist i Introduktion til Statskundskab og Sammenlignende Politik på bachelordelen, hvor jeg også har holdt en række bachelorseminarer om korruption, global politisk økonomi og demokratisering. På kandidatdelen har jeg pt. ansvar for faget Global Politisk Økonomi ved International Studies, AU.