Ledelsescenter-ph.d. vinder prisen som upcoming HR-forsker

Den 7. marts blev HR-forskerpriserne uddelt på årets HR-konference Cranet, og her blev ph.d. og ledelsesrådgiver i ledelsescenteret Jørgen K. Skovhus Haunstrup belønnet med prisen som årets upcoming HR-forsker.

13.03.2024 | LAURA BUNDGAARD

I november 2023 forsvarede Jørgen K. Skovhus Haunstrup sin ph.d.-afhandling om ledelsestræning og ledelsesredskaber i offentlige organisationer. Knap et halvt år senere står han som modtager af upcoming HR-forskerprisen, der er en pris, som sigter mod at belønne forskere tidligt i deres forskerkarrierer. Prisen modtager Jørgen for sin forskning i, hvordan digitale ledelsesredskaber kan nudge ledere til mere af den ønskede ledelse.

Om prismodtagelsen udtaler Jørgen K. Skovhus Haunstrup:

”Jeg er glad og stolt over at modtage prisen som årets upcoming HR-forsker. Jeg er taknemlig for at kunne bidrage med viden, som kan bruges i praksis, og i forbindelse med konferencen holdt jeg også en workshop om min forskning for engagerede HR-professionelle og topledere”.

Om prisen

HR-forskerprisen blev stiftet i 2022 af NOCA, CBS Executive Fonden og Institut for Organisation på Copenhagen Business School med det formål at synliggøre HR-relevant forskning fra et bredt udsnit af videnskabelige fagfelter.

Kilde: https://www.noca.dk/hr-forskerprisen/

Billeder fra konferencen og prisoverrækkelsen

Jørgens forskning fokuserer på ledelsesredskaber og ledelsestræning i den offentlige sektor. Om forskningsfeltet forklarer Jørgen:

”Digitale ledelsesredskaber kan sammen med ledelsestræning skabe en ledelse, som fremmer medarbejderes engagement, oplevelse af mening og deres oplevelse af at skabe værdi. Det har jeg undersøgt som led i mit ph.d.-projekt i samarbejde med ledelsescenteret og Evovia. Formålet med ph.d.-projektet har blandt andet været at afdække, hvordan ledere kan bruge udviklingsdialoger til at bygge bro mellem organisationens målsætninger og medarbejderes behov. Det har jeg undersøgt gennem et 15 måneder langt felteksperiment sammen med 226 ledere og 4500 medarbejdere på beskæftigelsesområdet.”

Vil du vide mere om Jørgens forskning?

Du kan læse mere om Jørgens forskning her, og du kan finde hans ph.d.-afhandling om ledelsestræning og ledelsesredskaber i offentlige organisationer her.