Dronning Margrethe II's rejselegat går til Jannik Fenger

Jannik Fenger er kandidatstuderende ved Institut for Statskundskab, Aarhus BSS, og modtager dette års rejselegat. Legatet uddeles hvert år til én kandidatstuderende på hvert af universitetets fakulteter.

Jannik Fenger
Foto: Lars Kruse, AU Foto

I indstillingen fra Aarhus BSS lyder det:

"Jannik Fenger afsluttede sin bacheloruddannelse i Statskundskab i sommeren 2019. Han har en meget flot bacheloreksamen med topkarakterer i de fleste fag og er blandt de allerdygtigste studerende på sin årgang. Han har, sideløbende med sine bachelorstudier, været studentermedhjælper på forskellige forskningsprojekter, herunder et projekt finansieret af European Research Council. Han har også siddet i Studienævnet for Statskundskab og Samfundsfag.

Jannik Fenger har faglige interesser inden for komparativ og almen statskundskab. Han har specielt interesseret sig for forholdet mellem etnisk konflikt, diversitet og holdningsdannelse med særlig henblik på skabelsen af social tillid. Empirisk arbejde på dette felt kræver et kendskab til avancerede kvantitative metoder, som Jannik Fenger også mestrer.

Denne interesse vil Jannik Fenger videreføre i forbindelse med sit ophold på Uppsala Universitet, hvor han er optaget i forårssemestret 2020. Det er et topuniversitet inden for studiet af en række af statskundskabens kernediscipliner."

Læs mere om Dronning Margrethe II's rejselegat.

Se alle fire modtagere af Dronning Margrethe II's rejselegat 2019.

Oops, an error occurred! Code: 2024042000261738895b7b