Foredrag: Why Is It Useful to Think Like a Realist?

Institut for Statskundskab vil i samarbejde med GloPol og Det Udenrigspolitiske Selskab invitere til et enestående foredrag med Harvard-professoren Stephen Walt.

Fredag 8. november 2019,  kl. 14:15 - 16:00

Sted

Per Kirkeby-auditoriet (1250-304), Søauditorierne ved Aarhus Universitet på Bartholins Allé 3, 8000 Aarhus

Stephen Walt
Stephen Walt Foto: Harvard University

Er politik med rod i realisme nøglen til en mere fredelig verden? Det mener den verdenskendte professor i international politik Stephen Walt.

Institut for Statskundskab vil i samarbejde med GloPol og Det Udenrigspolitiske Selskab invitere til et enestående foredrag med Harvard-professoren den 8. november. Stephen Walt gæster Aarhus Universitet til en snak om en verden i opbrud og forandring under titlen "Why Is It Useful to Think Like a Realist?".

Stephen Walt er mest kendt for sine teorier om magtbalancering i en anarkistisk verden, som også er pensum verden over.

Hvorfor er realisme så vigtigt ifølge Walt? Han mener, realisme ofte bliver ignoreret, når USA og store dele af Europa fastlægger deres politiske dagsordener:

‘“Thinking like a realist” makes it easier to understand many contemporary international problems and to identify solutions to them. Ironically, it is those who reject realism who cause most of the trouble in the world today.’